De printdivisie van het Belgische uitgeversconcern De Persgroep heeft vorig
jaar een omzet geboekt van 585 miljoen euro, een stijging van 66 procent
vergeleken met 2008. De nettowinst bedroeg 20 miljoen euro, een daling met
11 procent.

Het bedrijf geeft naast Belgische kranten als Het Laatste Nieuws en De Morgen
ook de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool uit. Volgens Van Thillo waren
alle Nederlandse titels winstgevend.

Overname
De Persgroep nam in 2003 Het Parool over. In juli vorig jaar verwierf het
concern een meerderheidsbelang in PCM Uitgevers, waarvan toen naast
Volkskrant, AD en Trouw ook NRC Handelsblad deel uitmaakte. Die laatste
krant werd later doorverkocht.

Belgisch-Nederlands mediabedrijf
Volgens Van Thillo wil De Persgroep in Nederland uitgroeien tot een
toonaangevende krantenuitgever. ,,We willen expliciet dat ons bedrijf een
Belgisch-Nederlands mediabedrijf wordt. De eerste resultaten uit Nederland
zijn alvast hoopvol.”

Lees ook:

Profiel Van Thillo

Redactie Trouw redelijk positief

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl